What’s the future of network marketing?

MLM networks are growing enormously fast. Recent events in Ukraine certainly had an impact on that. Due to the lack of life necessities, more and more people joined this form of distribution.

In the US and Japan even Coca-Cola is sold in MLM network, but Poland is still a market filled with distrust to the US business context. The win-win tactic and a positive attitude are often associated with disapproval from the sad part of society. A few more years are necessary to adopt the approach promoted by this industry on the communist markets.

In colleges of business and economy network marketing is already loudly discussed in classes such as ‘Business Networks’, dispelling myths associated with the industry. Numerous books are brought to life, that we can buy in popular networks such as Empik. The distrust associated with promoted ends when this books of this type stand and gather dust in university libraries.

After all, it’s simply recommending and buying products in one online store. What is their future? I already wrote about this in the article ‚is it worth it to set up an online shop?‚.

When the approach will change?

See You later!

 


Sieci MLM rozwijają się w zastraszającym tempie. Z całą pewnością miały na to wpływ ostatnie wydarzenia na Ukrainie. Ze względu na niedostatek artykułów niezbędnych do życia, kolejne osoby dołączały do tej formy dystrybucji.

W USA czy Japonii nawet Coca-Cola jest sprzedawana w ramach sieci MLM, jednak Polska to nadal rynek przepełniony nieufnością do amerykańskiego kontekstu biznesowego. Taktyka win-win oraz pozytywne nastawienie często wiąże się z dezaprobatą smutnej części społeczeństwa. Jeszcze kilku lat potrzeba, by podejście promowane poprzez tę branżę przyjęło się na rynkach komunistycznych.

Na uczelniach biznesowych i ekonomicznych głośno rozmawia się już o marketingu sieciowym na zajęciach typu „Sieci biznesowe”, obalając mity związane z branżą. Powstają liczne książki, które kupimy w popularnych sieciach typu Empik. Nieufność związana z promowaną literaturą kończy się, gdy tego typu książki stoją i kurzą się w uniwersyteckich bibliotekach.

Przecież to po prostu polecanie i kupowanie produktów w jednym sklepie internetowym. Jaka jest ich przyszłość? Pisałem już o tym w artykule „czy warto założyć sklep internetowy?”.

Kiedy zmieni się podejście?

Jeszcze chwilkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *